Totaalbeleving op festivals. Experiencemarketing ten top.

Dinsdag 26 maart 2019

Een festival is een belevenis, je stapt in een andere wereld en beleeft allerlei te gekke avonturen. Festivalbeleving is alles, voor, tijdens en na het event draagt deze totaalbeleving bij aan de groei van het festivalmerk.

Grote 3D letters met verlichting. TREK Food Truck Festival 2017. Opdracht van Four Entertainment. Gemaakt door Blowups in Heijen.

Nu het festivalseizoen weer voor de deur staat weten veel festivalorganisatoren, marketingbureaus en decorontwerpers Blowups weer te vinden. Vorig jaar realiseerden wij Piet Parra’s Konijn voor Appelsap Festival en eerder maakten we bijvoorbeeld polyester banken voor het Amsterdam Dance Event, de grote fenix kop voor Dreamfields en de 3D-letters van TREK. Het idee voor grote polyester beeld van Parra ontstond door het idee dat er in het straatbeeld te weinig ruimte is voor werk van jonge kunstenaars. Parra is net zo fresh als de bezoekers van Appelsap, zijn kunstwerk sluit daarom goed aan bij de ‘Fresh Music’- festival experience.

Amsterdam Dance Event koos voor een functionele blikvanger en liet felgele bankjes maken in de vorm van het logo. Blowups heeft de polyester bankjes in 2015 gemaakt en ze keren nog steeds ieder jaar terug als eyecatcher.

Opvallende en praktische gele banken Amsterdam Dance Event

Dreamfields heeft altijd grootse imposante decors, onderdeel van het festivaldecor was de kop van een grote fenix. De polyester vogelkop hebben we met de hand geshaped en schitterde op het hoofdpodium.

Fenix-kop-vogel-festival-decor-dreamfields-matrixx-henk-van-der-giesen

Grote 3D letters met verlichting. TREK Food Truck Festival 2017. Opdracht van Four Entertainment. Gemaakt door Blowups in Heijen.

De polyester objecten hadden iedereen geheel eigen bijdrage aan de festival experience. Grote 3D-objecten zijn op verschillende manieren inzetbaar, ook integratie van licht, geluid, beeld of beweging is mogelijk en daar denken we graag over mee!

Terug naar nieuwsoverzicht

Merk experience op festivals, beleving en interactie met onderscheidende objecten, decors, productpromoties.