Nijntjes in Tour de France 2015
Opvallende Nijntjes in reclamekaravaan Tour de France gemaakt door Blowups in Heijen.
1 juli 2015. Zaterdag start in Utrecht de Tour de France met voorop in de reclamekaravaan vier opvallende Skoda’s met bovenop het dak 180 cm grote Nijntjes. Nijntje wordt ingezet ter promotie van de start van de Tour de France in Utrecht, waar geestelijk vader van Nijntje, Dick Bruna, woont. Blowups in Heijen kreeg van Skoda de opdracht vier blowups van Nijntje te maken en ook de Skoda auto’s waarop ze zijn gemonteerd te carwrappen (van folie voorzien) en beletteren.
Om de Nijntjes te kunnen maken werd door Blowups eerst een model van Nijntje met de hand gevormd uit PUR schuim. Hiervan werd een mal van polyester gemaakt. Met deze mal zijn de vier Nijntjes uit lagen polyester opgebouwd. De Nijntjes zijn daarna gekleurd en met de hand beschilderd en voorzien van belettering.
De gemeente Utrecht heeft Nijntje als icoon voor de stad omarmd. De vier Skoda’s met de grote Nijntjes op het dak reden vorig jaar al de hele Tour de France mee in de reclamekaravaan om aandacht te vragen voor de start in de gemeente Utrecht in 2015. Ze trokken veel bekijks. Inmiddels zijn ze door Blowups voorzien van een nieuw sponsortenue.
Als aanstaande zaterdag, 5 juli 2015, de Tour de France in Utrecht start staan de vier Nijntjes weer voorop en zullen de hele Tour de France in de reclamekaravaan meerijden.